Stor hotellsatsing for MC-folket

Publisert i MC avisa 24.03.2019 kl 19:21

De Historiske hotel og spisesteder inngår partnerskap med MC-bransjen og skreddersyr løsninger for oss – da er det bare å nyte ferden, hotellene og de fantastiske opplevelsene.

Stor satsing og mobilisering for MC folket:

Det Historiske hotel og spisesteder, omtalt som «De historiske», satser på oss og tilrettelegger nå for at motorsykkelister over hele landet skal kunne oppleve og nyte totalt 87 hoteller og spisesteder over hele Norge. De historiske har laget en egen APP for å organisere tilbud og koordinere tjenestene som tilbys. Aldri har vi vel sett en så stor og omfattende satsning på motorsykkelistene som kundegruppe, og direktøren for kjeden, Nils Henrik Gietle, fronter det hele med et stort egasjement.

Du kan møte «De historiske» på MC-messen kommende helg i resturantteltet mellom hall B og hall C.

 

Direktør Sigmund Straand ved Straand hotel i Telemark.

Straand hotel i Vrådal startet det hele i 2018:

Det hele ble startet av Straand familien tidlig i 2018. Femte generasjon hotelldirektør Sigmund Straand ønsket å tilnærme seg MC-førerne som kundegruppe og var fast bestemt på at det fantastiske hotellet og de herlige Telemarksveiene hadde en verdi for MC-folket. Sammen med Bjørn Richard Johansen og styret i hotellet mobiliserte de en intens satsing og la gjennom flere aktiviteter, møter og nettverksbygging til rette for fødselen av Straand treffet som fant sted i Telemark i september samme år.

 

Treffet ble en gedigen suksess og en bekreftelse på at hotellet og kjeden virkelig hadde noe å tilby MC-entusiastene. MC-bransjen mobiliserte, og treffdeltakerne kunne oppleve og prøve et 40-talls nye motorsykler og ellers nyte spennende foredrag og paneldebatter på kvelden.

Alt i fantastiske rammer som bare disse hotellene kan tilby.

 

Det hele fungerte så bra at Straand-familien og styret ved hotellet forfulgte muligheten til å eskalere tilbudet til å omfatte hele hotelkjeden – ikke mindre enn 87 hoteller og spisesteder i hele Norge. Den ideen likte hotelkjedens direktør Nils Henrik Gietle, som allerede hadde tatt grep for å nå nettopp denne målgruppen.

 

Kjeden tilbyr altså tilsammen 87 hoteller og spisesteder, alle med særpreg og identitet og selvfølgelig en lang historie. Veiene og opplevelsene mellom hotellene er minst like spektakulære, og kjeden jobber nå systematisk for å tilpasse tjenestene til nettopp motorsykkelisten. Det er utarbeidet en egen standard for hvilke tjenester hotellene skal kunne tilby motorsykkelisten under oppholdet.

 

Her tilbys det velvære, god mat, luksus og kulturopplevelser ingen andre kan tilby, og vi anbefaler at du legger til rette for at du kan bruke tid til å nyte oppholdet ved hotellene, det er det så absolutt verdt.

 

MC-avisa skal kjøre tre av disse rutene, og kombinere besøk av minst 12 hoteller med tester av nye modeller i år. Omtalen av hotellene, rutene og motorsyklene vil bli publisert både nett og i bladutgave.

Ta turen innom resturantteltet og slå av en prat med Sigmund Straand, som vil representere «De historiske» under MC messen kommende helg