Ruten defineres som normal
Ruter som defineres som normal egner seg for de fleste som har erfaring med noe krevende partierLengde
340 km
Popularitet
7 av 10
Rute 5: Historisk rute
Det anbefales at GPS er satt til å velge raskeste rute og evt. unngåelser skrudd av for at ruten skal kalkuleres som beskrevet.
Øyna gård er et av stoppestedene som byr på flott utsikt over trondheimsfjorden og en spennende meny. Så går turen videre sørover gjennom Falstadskogen, som er en dyster norsk historie i fra 2. verdenskrig.
Stopp sykkelen og ta en rolig spasertur etter opplagte stier her. Turen går så videre mot Tautra, som er en liten øy i trondheimsfjorden. Himmelske Tautra har mye historie å fortelle. Her finner du klosterruiner fra 1207, det nye Mariaklosteret fra 2006 og Klostergården som tilbyr både overnatting, servering og gårdsbutikk. Returen tilbake til Selbu går via fine heier ned mot E6, der det er mulighet for en stopp på Vuddu Valley som er lett å skue når dere kommer så langt ;). Herfra er det ca. 50 minutter til dere er tilbake til hotellet. Takk for turen!
Support
Dette kommer først og fremst an på om du har montert en GPS, navigerer etter App på mobiltelefonen eller foretrekker papirutskrift. Her beskriver vi de vanligste arbeidsflytene:
Mange av rutene på Hubriding bruker appen Ride with GPS for ruteplanlegging og navigering av rutene. Denne kan du laste ned i gratisversjon eller betale for utvidet bruk. Trykk på lenken Send to Device på kartet på denne siden, når appen har startet og du ser aktuell rute trykker du Navigate og så er det bare å følge ruta.
Hubriding betyr at du med base på et av De Historiske Hotel, velger blant mange definerte kjøreruter som ligger i omlandet til hotellet. Rutene vi tilbyr går i noe av Norges aller beste terreng og omfatter titusenvis av svinger, spektakulære fjelloverganger, asfalt, grus, herlige naturopplevelser og muligheten til å spise godt ved lokale etablissementer. I rutene har vi lagt inn severdigheter og spisesteder du kan besøke. Du vil kunne velge mellom en rekke ruter og rutekombinasjoner som gjør det mulig å velge dagsetapper med varierende lengde og vanskelighetsgrad. Konseptet er utviklet av Straand Hotel i Vrådal sammen med Norges fremste MC-entusiaster