Årets overraskelse – Nominasjon 2: Honda CB 650 R E clutch

Hva skal til for å bli nominert til «årets overraskelse»

 Motorsykler som nomineres til denne prisen skal først fremst overraske juryen ved å levere mere kjøreglede og funksjonalitet enn det man kan forvente innen et segment og prisklasse. Kandidatene skal ligger utenfor «mainstream» kategorien og ikke representere noe alle kjøper og kunne stå på egne ben ved å tilfredstille juriens strenge krav til:

  • Å overraske og eller  utfordre alt som ligger i «mainstream» kategoerien
  • Kvalitet
  • Ergonomi
  • Kjøreegenskaper og produksjon av kjøreglede
  • Kjøreglede pr investert krone
  • Design og sensualitet/sex factor
  • Smile-faktor

Nominasjonen og prisen skal bidra til at markedet ser nye stjerner som kommer i skyggen av mainstream modellene.

Honda CB 650 R E clutch

Segment: Naken

Tekniske nøkkeltall

Tekniske nøkkeltall

Motor                                :             4 sylindre i rekke

Kubikk                              :             649 cc

Hestekrefter                 :             95

Nm                                     :             63

Setehøyde                     :             81 cm

Akselavstand               :             1450 mm

Lengde                            :             2130 mm

Våtvekt                             :             202 kg

Forhjul                             :             120/70 ZR 17

Bakhjul                            :             180/55 ZR 17

Demper foran                             :             41 mm Showa USD

Vandring foran             :             120 mm

Demper bak                  :             Monodemper, justerbar (10 trinn) på svingarm

Vandring bak                :             127 mm

Bremser foran              :             2 x 310 mm Nissin 4p, radialmontert

Bremser bak                 :             Singel skive 240 mm, 1p

Tank                                  :             15,4 liter

Honda pusher teknologiutviklingen og har I dette caset utviklet en ny elektrisk clutch som styres av to små elektriske motorer. Honda har hatt stor suksess med sin DCT teknologi (dual clutch transmissin) som elskes av førerne som faktisk brukter denne teknologien. Nå har Honda gitt CB 650 R modellen nytt liv ved å prøve E clutch teknologien på denne, og med stor suksess. CB 650 R var I ferd med å bli utdattert I sitt segment men er nå løftet ut I lyset med den elektriske clutchen som snur alt på hodet.

Med et nytt og “beefet” design og ny teknologi introduseres vi for en ny generasjon som sansynligvis vil komme til å forenkle vårt forhold til urban mobility, komfort og lek på to hjul. Teknologien bidrar på mange måter til at CB 650 R  gjenoppstår som en moderne og troverdig  streetfighter som har alt vi kan ønske oss.

Honda CB 650 R har med denne teknologien blitt enda bedre, fått et større og bredere bruksområde og har I tillegg bli vesentlig festligere å kjøre.

Modellen vil bli presentert I Vrådals salen fredag  20  september kl 18:00 sammen med de andre nominderte og være tilgjengelig for prøvekjøring under lørdag og søndag.